Na wat professionele omzwervingen, ben ik in 2002 in het onderwijs beland. Als zij-instromer heb ik mijn PABO-diploma gehaald. Ik heb het geluk gehad dat ik dit traject mocht volgen binnen een school voor Voortgezet Speciaal Onderwijs in Utrecht. Daar kwam ik al snel tot de ontdekking dat naast de algehele ontwikkeling, het gedrag van deze jongeren mijn interesse had, en dan vooral het gedrag dat door velen bestempeld wordt als ‘lastig’.
Na de geboorte van mijn 2e kind heb ik de overstap naar het Praktijkonderwijs gemaakt, een uitdagende doelgroep nu minder vanuit gedrag maar meer vanuit de leerproblemen. Het volgen van een Master SEN opleiding was voor mij dan ook een logische stap om deze jongeren nog beter te kunnen ondersteunen in hun ontwikkeling tot een zo zelfstandig mogelijk bestaan.
In 2017 ben ik gestart met mijn praktijk. Naast het coachen en begeleiden van pubers, richt ik mij ook op de ontwikkeling van jullie, de onderwijs professionals. Een heel bewuste keuze! Jullie zijn namelijk hèt voorbeeld voor de kinderen en jongeren die jullie begeleiden en ondersteunen in hun ontwikkeling. Hoe kan je een kind, leerling of deelnemer vertellen dat het belangrijk is dat hij goed voor zichzelf en zijn ontwikkeling zorgt, als je diezelfde waarde als onderwijs professional niet leeft. Een leven lang leren is niet voor niets een belangrijk thema in alle CAO’s.
Als trainer wil ik teams inspireren en ondersteunen om alles uit zichzelf èn elkaar te halen, met als doel een veilige, uitnodigende en uitdagende leeromgeving te creëeren, voor de kinderen en jongeren waarmee zij elke dag werken. En plek waar zowel de professionals als de kinderen en jongeren zich met heel veel plezier en humor kunnen en mogen ontwikkelen.
Mijn missie als coach is om elke pedagogisch professional te laten (her) ontdekken wat zijn of haar drijfveren zijn, zodat zij zich vol passie kunnen inzetten voor de groei en ontwikkeling van de kinderen en jongeren waar zij dagelijks mee werken in een complexe en dynamische omgeving.